Konstigt det där med söndagar..

.. de har en benägenhet att föra med sig hälsotillstånd såsom illamående, yrsel, huvudvärk, mm, mm.

Idag börjar vid ny del av denna blogg, "Dagen Spanska Ord"
Ordet som slumpvis valts ut av min dator till "Dagen Spanska Ord" är........
Rezaca - Bakfylla




En liten återblick av helgens äventyr.

Fredag:
 Slutar på jobbet 15.06, tar mig direkt till sjukgymnasten där jag sliter hårt i 12 ½ min.  Jag åker hem och gör mig iordning för min date med min norske toy boy Erock "Tor-Hedvig" Tapper. Efter en snabb "välkommen tillbaka-kram" drar vi oss naturligtvis upp till Mingus där jag trycker i mig någon tortilla för mycket på syltans after work.
Nu är jag svinmätt och äckligt laddad för den planerade laserdoom-matchen! 87or plus Mårten och Dennis "Röjarn" Hjelm mot slynor födda 86.
Första omgången togs storstilat hem av oss, tyvärr vann 86orna den andra omgången med några fjuttiga poäng.
Efter att ha gjort något så manligt som att kriga med laserstrålar så var det ju ingen idé att lägga av där. Därför blev det bärsande på Mingus resten av kvällen.

Lördag:
Dagen började i lågt tempo, en härlig förmiddagsfika på ett av stans finare fik, en sväng till Systemet och rejäl middag (vad annars) hos farmor.
Eftermiddagen fortsatte med att jag hade lite kvalitetstid med min Ipod som har fått alldeles för lite kärlek det sista, kollat när United körde över Wigan med 4-0 och sett Blåvitt "gresa sig te" tre pinnar mot Malmö FF.
Så till dagens höjdpunkt. Var nämligen så att Kongen, Kongen av SUPA, Victor Dahl Haaga, slog till med ett 20-årskalas och det med ös!
Kongapalatset fylldes med folk och Hertigen Drittler af Danmark hade tillochmé letat sig upp i landet för att sjunga och häva!
Kvällen avslutades på Terrassen, som återigen överraskar och drar folk. Men det är väl så det blir, när Kongen av SUPA är närvarande!


image7
Tack för mig, hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0