En väckarklocka

Arbetsdagen på Fonus börjar 06.54.
Att jag idag då vaknade av att den gode Herman ringde 06.54 var naturligtvis ingen höjdare.
Men det sämsta var att jag högt sa:
-Aaah, nu kommer jag vara arg hela dagen! (Leva som man lär?)
Som tur va hörde jag en liten ängels röst säga:
 -nej det kommer bli en bra dag! Tänk dom som inte kan vakna upp idag!

Och Tänk!


På en sekund hade jag gått från minus till plus. Därefter knallade dagen på i hög fart och ja, jag var faktiskt pigg och glad hela dagen. När man tänker efter är det ju faktiskt inte svårare än så.
Man sätter ner foten, säger "det ska bli en bra dag idag!" och försöker sen efterleva det i allt man gör, allt man tänker och tycker. Och att man verkligen känner lycka över att få delta i det underbara spel som livet verkligen är!




Här visar sig det väldigt tydligt att:
"Allting skapas två gånger, en gång i tanken och en gång i verkligheten!"




Vi väljer alltså själva hur bra vi mår, hur trevliga vi är mot våra medmänniskor, hur vi lägger upp vår dag osv osv..


Dagens väckarklocka blev allså av en mer filosofisk sort.
Tack för läxan.<3




Kommentarer
Postat av: Disydi

Två frågor:
1. Vad smakar Herman?
2. Vem är den äcklige Herman?

2008-04-02 @ 18:26:00
URL: http://rightbackupagain.blogg.se
Postat av: C.

oh it's healing bang bang bang

(I'm an angel bored liked hell
and you're a devil meaning well)

2008-04-02 @ 19:17:05
URL: http://Cirre.blogg.se
Postat av: Kim

Damn straight wigga

2008-04-03 @ 13:11:02
URL: http://kimmalmgren.blogg.se
Postat av: Henke

Vardagsinspiration!

2008-04-03 @ 16:39:05
Postat av: Kim

Nåväl, kan väl skriva en bättre kommentar eftersom jag vet att du uppskattar det av hela din drake.

Konstigt nog så uppmuntrar det här mig. Det är inte likt mig, och jag blir glad och förundrad på en gång. Keep doing what youre doing brother.

2008-04-03 @ 20:34:15
URL: http://kimmalmgren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0