Tid är....


Är du sån?
Den som alltid är sen, den som på något underligt sätt aldrig får tiden att räcka till? Kort och gott, en tidsoptimist.

Visst är det lätt hänt i dagens stressade samhälle att man själv rycks med och stressar,  för det är ju så mycket som ska hinnas med, jobba, äta, träna, blogga, chata, träna, toa, sova, vänner osv osv...

Och att stressa för sig själv är väl lungt så länge det bara berör sig själv. Men när man i sitt eget beteende rör om i andras liv och planering så blir ju faktiskt något av en tjuv. Man ställer helt enkelt sitt eget liv och dess tid  över andras, och även fast man egentligen inte är av den åsikten så blir det den direkta konsekvensen.


Gör dig själv och dina medmänniskor en tjänst. Planera din vardag och tänk, tänk på vart du ska befinna dig och när du ska infinna dig på avtalad plats. Ska du handla något, ska du hämta eller lämna något till någon.
En sådan enkel liten grej, tar inte ens 5 minuter av din tid och jag lovar dig, det kommer underlätta hela din tillvaro!
Och kom inte till mig och säg:
- Men jag är så trött, jag måste ha alla minuter jag kan få!

Om du sover 7 timmar eller 6 timmar och 55 minuter spelar ingen roll, men om du lägger fem minuter på att planera och lägga upp din dag så kommer du få ett bättre flyt och ett skönare tillstånd.

Respektera andras tid och din egen... för den är  G U L D !


image73




Nog med moralpredikan.
Nu ser jag fram emot en härlig morgondag i Göteborg med Cissssssii!

Tåg, shoping, mys, fika, - triggerpoint utan dess like <3




Kommentarer
Postat av: Klara

man vill ju inte vara nån tjuv, men ibland blir man det ändå. planering låter smart, detta skall jag ta lärdom av! tack!

2008-04-12 @ 18:08:59
URL: http://färdiga.gå.se
Postat av: Cissi

marie, i'm in barcelona baby! says:
haha, david - världens nya dalai lama eller?

2008-04-12 @ 18:37:13
URL: http://Cirre.blogg.se
Postat av: Cissi (igen)

så hiiiiimla fiiiint!!!! heja dessner!

2008-04-13 @ 19:20:30
URL: http://Cirre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0