Mästare i suspensoar!

Denna lördag fick en snabb vändning, satt och käkade lite frukt på morgonkvisten och tänkte på det underbara vädret! Då ringer Jonas "Valpa" Malmström!
Oh noo, tänkte jag.. Nu bliré tjöt om att jag ska spela rinkbandy trots att jag tackat nej pga. skada!

Precis så blev det, jag slängde mig upp till ishallen för att spela slutspelet på rinkbandysäsongen för
Trollflöjtens BK!
Semifinalen slutade efter full tid 0-0 och det blev straffar, Dessner räddade och Merra pyttsade!

I finalen väntade erkännt tuffa Plutonen, båda lagen var enörmt taggade och det small i både sarg och käkben!
Den matchen slutade 2-1 till oss efter mig "Trômba" Andersson och Andreas "Galta" Karlsson. Smällde även in ett par fina tacklingar som fick plutonenspelarna att vilja DÖDA! =)=)  (haha kärringar!)

Signalen gick, vi blev mästare, Plutonen grät, vi dansade och sjöng, vi tappade avsikligt tvålen i duschen för att spetsa festkänslan och vi avslutade som vanligt med fika på Mössebergsbagarn som idag hade gårdagens semlor för 5 kr/st. Dom smakade dock som nybakta, eller var det kanske bara segersötman? Mmmmmm höhö!


"När Trollflöjten spelar, då sjunger gudarna i kör!"




image40

The magic trollflöjt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0