Känner mig som Zlatan

Medialt uppror, krig mot pressen, bojkott?

Eller i alla fall ett tiotal missledade rader i den lokala pressen.

Niclas Uvesten ringde mig idag vid 9-tiden och frågade om jag verkligen betalade för inträdet på den volleybollmatch som vi såg i söndags.
-Jajjamen säger jag.
-Vafaaaan! Har du läst FT?
-Nej!? Svarar jag undrande.

Då berättade Nicke att allas våran Olof Darius i sin spalt skrivit något i stil med:

"Inte säker men är det inte inträde på RIG Falköping hemmamatcher? Jag tror det, och i så fall kan "spalten" avslöja vå personer som smet in. Spalten är här för att folk ska göra rätt för sig och ställer därmed Niclas Uvesten och David Andersson, som  båda spelar fotboll i IFK Falköping, i skamvrån.
Men grabbar, RIG Falköping spelar kvartsfinal i SM-slutspelet på tisdag. Då är det ett gyllende tillfälle att komm och..."



Så är man då stadens störste snåljåp! Man är så snål att man inte kan betala dom 40 kronorna det kostar att kolla på de lokala volleybollarnas framfart.

Hade gladeligen ställtmig i Herr Darius skamvrå OM det vore så att jag faktiskt smet in. Men nu har Olle bara svärtat ner mitt underbara namn och det rykte man under BLOD, SVETT OCH TÅRAR kämpat sig till!  (läses med en gnutta humor)

Denna skribent fick så två stycken mindre glada samtal, och ursäktade sig enormt mycket.
Han lovade också att det i morgondagens FT skall finnas en skriftlig ursäkt där han berättar vad vi har sagt om saken.

Better be goooood! 

För min egen del var det nyttigt (för jag försöker ju finna något lärorikt i det hela) att kunna ringa och ändå vara trevlig och kunna se på det hela med någorlunda vänliga ögon.

Och när jag sa till Darius att:
- Man lär ju sig alltid något elle hur!?
-Aa aa för fan!


image54

Ademas, pagaria mas para ver ELLA! Hihihi...  Bluuuppis

Kommentarer
Postat av: Henke

Hahahah! Planka in på volleybollmatchen, den killen måste verkligen vara en tillgång för FT med sådana scoop!

2008-03-12 @ 19:44:21
Postat av: Erik

HAHAHAHAHAHA, det är med glädje och sorg jag läser denna blogg.
Jag har alltid sett upp till Darius som journalist.
Eller ja. Aldrig som Dahlin, men jämför man honom med Wedin så är han ju en stjärna.
Han har dragit både ert och sitt eget namn i skiten.
Tänkte faktiskt inte blogga idag, men nu ska jag göra detta. Men kärleksfullt hat.
puss david.
p.s Hade vart rock 'n roll o planka o åka dit.
håll flaggan i topp! d.s

2008-03-12 @ 20:28:04
URL: http://erockbastard.blogg.se
Postat av: Big D

Jag skulle aldrig betala för att se på volleyboll. Ville bara tillägga det. Adjö

2008-03-13 @ 09:17:32
URL: http://rightbackupagain.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0