Skönes måndag

Sikken dag det har varit, sikket vä´r, sikken urballater jobbdag!

Kom till jnobbet som vanligt vid kvart i sju ungefär, kände mig inte jättetrött men blev det snart efter när man såg alla döa as som man jobbar med och inte har "morgonpigg" som en av sina egenskaper.

Hepp, detta får det bli ändring på! Tänkte jag och "körde löss" som dom säger i Valtorp.

Sedan följde en morgonkvist av dans, kast med kistmaterial, jättehög sång med låtar som "Sånt är livet" och "Could you be loved". Innan klockan slagit tio noll noll så hade jag fått med mig två-tre till i min så väl målinriktade urballning!

Vet inte hur många gånger frasen "Eeeh El Maco, va teenker duu pooo!?", flög igenom kistfabriken långa lokaler.

En annan härlig lek är när man väljer ut en person, denna veckan kör vi stenhårt på Flemming och Fredda, varpå man vrålar dennes namn ett par gånger ut i lokalen. När denne reagerar ignorerar men honom eller hejjar glatt.
Herr Flemming Karlsson har dock ett motangrepp på detta. När han hör:

- Fleeeeeeeeeeeemmiiiiing!
så svarar han glatt: 
-Jaaa'aaaaaa! Som en liten flicka i 9-årsåldern.



Nu bliré snart träning, dvs. lätt löpning i 25 minuter och lite vävnadsuppbyggande gummibandsövningar! WiiHoO!


image47image48

Här ser ni mina två fett coola pikkadoller på jobbet som jag kallar hugin å mumin!  mjaaauu
Paz.

Kommentarer
Postat av: Henke

Underbart att komma till jobbet en solig tisdagsmorgon som denna, slå sig ner framför datorn med en kopp kaffe och bara sitta och le en stund när jag läser ett nytt blogginlägg här:)

2008-03-04 @ 08:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0