Att göra en "dagens"

Ola, den kramgode nallebjörnen, och jag knallade mot t-banan för att åka hemåt Alvik när jag ser en skylt ligga vält utanför ett café. Den kan jag väl vara hjälpsam och ta upp åt de hårt slitande latte-makerskerna tänkte jag samtidigt som jag lite skämtsamt sa:

- Kolla nu Ola när jag gör dagens goda gärning!

En latte-makerska var då på väg ut för att ta upp den och tackade för tjänsten.

-Se! Nu gjorde jag hennes dag, och hon kan återigen ställa sitt hopp till mänskligheten, fortsatte jag på samma skämtsama sätt.
Ola får då något smått filosofiskt i rösten och säger:
-Jo men jag tror fan på det där med "dagens"!
Så berättade han om hur han gett en uteliggare en näve mynt, hur glad denna gatans herre hade blivit och hur glad han själv blivit!



Och visst har han rätt, det är bannemig något att tro på! Det fina är att man vill ju hela tiden överträffa sig själv och göra mer och mer. Man ger mer glädje, och får mer glädje som ger energi att göra än mer saker.
Så när du sitter där på din kammare, med din kopp chai-te och myspläd kan du fundera på vad din "dagens" var.


Nå?

Vad var din "dagens"?


Ola ger John en "dagens" i form av ryggknäckning. Vilken givare!

Kommentarer
Postat av: Lina

Min dagens var att försöka få en ledsen tjej att le. Jag lyckades!

2009-03-04 @ 23:13:02
URL: http://kooworld.blogg.se/
Postat av: Adam

Min dagens var en låda stuvade makaroner och morsans köttfärs. Den va kanon!



Samt en kund som var 65+ som jag öppnade dörren åt. hon blev jätte glad!=)

2009-03-04 @ 23:44:52
URL: http://adam3.blogg.se/
Postat av: dennis

min dagens blev denna..

http://www.youtube.com/watch?v=-OxDo83xkeI

2009-03-05 @ 15:21:23
Postat av: Daniel

Vad har ni gjort med John? Han ser ju helt trasig ut.

2009-03-05 @ 22:01:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0