En uppenbar upptäckt

Var precis ut och skottade snö efter ytterligare en ytterligare en natts snöfall över Stockholm. Jag greppade spade och skyffel och påbörjade det hela. Jag tänkte att; jag kan ju lyssna på lite musik medans jag gör det men hejdade mig i sista stund av tanken:


"Nej, nu bor jag i en, av bilar, ganska besparad del av Spånga, man hör fåglarna kvittra, man hör spadtagen, jag ska bara vara här och nu"






Den tanken, och den fysiska akten som skottningen innebär gav enorm energi, här återkommer också det som jag skrev om i tidigare inlägg angående naturlig motion. Det gav mig även en chans att hitta känslan i kroppen, att rikta blicken inåt.

Hur känns det i kroppen? Hur andas jag? Hur jobbar musklerna?
Vad hör jag? Vad ser jag?
Här och nu! Här och nu!




Insåg att det ibland kan vara bra att skippa musiken i iPoden och istället lyssna på sig själv och de melodier som naturen spelar upp för oss!

Kan det vara viktigt att tysta allt det moderna runt om oss för en stund? All media, iPhones, twitter, bloggar, chatar mm och istället gå tillbaka till det basala för att sedan återvända till moderniteter med nyvunnen energi, inspiration och tacksamhet för det lilla?




Stay Great!



Kommentarer
Postat av: Mamma Mia!

Som en dikt. Du är klok du! :)

2010-02-19 @ 08:07:06
URL: http://www.mariafalegard.se
Postat av: David

Åh, men tack! =)

2010-02-19 @ 11:44:42
URL: http://damaan.blogg.se/
Postat av: Anna

Absolut, ska man lyssna till sin själ och det den vill berätta för en måste man stänga av allt en stund, annars hör man inte.



KRAMAR

2010-02-20 @ 09:12:55
URL: http://anna.meki.se
Postat av: Henke

Live simply!

2010-02-21 @ 23:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0