Hockeyfilosofin

Tjooooooooff!

Så kom det bara till mig mitt under en arbetsplatsträff, hockeyfilosofin!

Va i heee... är det? Tänker du.

JO! Precis som i livet kommer det tillfällen i hockey, som verkar jättelånga men som är en väldigt kort del i en match/ett liv. Riktiga monstertacklingar, något som kommer upp så snabbt på dig att det känns som att du blir så väldigt liten.
Det jag kom ihåg från mitt ishockeyspelande var att när man tagit några tacklingar så lärde man sig efter ett tag att ta smällen mjukt, man lärde sig slappna av men ändå med en bra kontroll på musklerna.

Kan man inte göra så i livet?


Slappna av, ta några djupa andetag och få lite perspektiv på situation, snabbt utvärdera och sedan möta situaionen med en kontrollerad avslappning!

Om man däremot spännde sig så gjorde det riktigt ont. Man tenderade dessutom tänka mer på smärtan och själva smällen. Dessutom ökar risken för de långvariga skadorna enormt. Istället för att ta smällen på ett kontrollerat sätt och fortsätta spela matchen som det var tänkt, för att vinna!


Ta smällen mjukt och kontrollerat och vinn din match...ditt liv!



Kommentarer
Postat av: Erik

Återigen ett underbart inlägg Dave.

Jag fick en jävla tackling av flogging molly igår förresten.

2008-11-15 @ 10:49:35
URL: http://erockbastard.blogg.se/
Postat av: Adam

Grymt bra liknelse.

2008-11-16 @ 11:56:36
URL: http://adam3.blogg.se/
Postat av: Adam

jävligt snygg bild också. Självklart på "tacklingskungen" Alex Ovechkin(G)

2008-11-16 @ 11:58:02
URL: http://adam3.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0