Att se det som det är

I mitt jobb pratar man med en hel del människor, unga och äldre, chefer och studerande, ja de flesta typer. Många av dom som man pratar med är i situationer som kan uppfattas som pressande och personerna i fråga beter sig därför en aning oartigt och kan beskylla och kritisera på olika sätt.

Något som jag känner hjäpt mig mycket, som jag har vuxit med och nästan haft lite roligt med är att inse faktumet att:

Det kommer av något annat och det är inte mig det är menat för

När man har denna inställning kan man istället vända på steken och se, hur trevlig kan jag vara i gengäld? Hur kan jag hjälpa denna människan vända sin negativa syn? Vad kan jag ge? Så länge man är försiktig och inte blir hånfull blir den lilla tävlingen i det hela något som sätter igång kreativiteten enormt!








En annan sida av detta är när man själv är irriterad, och börja svära i sitt inre åt någon. Att kunna komma bort från sig själv, få lite perspektiv och fråga, vad är jag egentligen arg på? Finns det något bra med denna situationen?
När man får perspektiv så lugnar man också ner sig, vilket kan spara både energi och relationer!
Det underlättar så att bli en människa som har kontroll över sina tankar och agerar istället för att reagerar i situationer.

Vill avsluta med att tipset om att hitta förebilder omkring sig, jag har det senaste fått hjälpa en man från Afrika, den tacksamheten och glädjen han visar upp och delar med sig av är något så energigivande så det är helt otroligt! En sån Go Gubbe man bara vill krama om!

Kommentarer
Postat av: Erik

du är en såndär gubbe man bara vill krama om <3

2008-11-07 @ 00:45:56
URL: http://erockbastard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0