Att få stenen i rullning...

Hej hopp!

En sak som idag kommit till mig under dagen är att man så många gånger fastnar innan"steg ett" för att man inte orkar, för att man inte finner kreativitet, energi och glädje att ta tag i diverse aktiviteter. 


Imorse var jag verkligen inte någon virvelvind första timmarna, och då var jag ändå inte "uppe med tuppen". Jag kände att tafattheten låg tung över mig och att ens ta sig frukost verkade som ett projekt. Till slut slog det mig att det faktiskt bara är så fram till man börjat göra saker. Och vips, så hade jag på några timmar hunnit träna, laga och äta lunch, betala räkningar, städa och åka till jobbet. Och eftersom man redan var igång med ett effektivt tänk så tog jag mig tid på tunnelbanan att läsa lite ur Anthony Kiedis självbiografi, som jag varmt rekomenderar. (Tack Martin för den julklappen).

Samma hände precis nu innan jag kom igång med detta inlägg, man står och stampar och får inte mycket gjort, men när jag väl började skriva så gick det av bara farten. Man hittar nya idéer, tankesätt och infallsvinklar.


Det hela handlar om "the power of momentum", att du efter ha börjat med en sak plötsligt har tre, fyra bollar i luften som kommit till dig av bara farten. Du effektiviserar din vardag, finner helt plötsligt massa tid och framförallt energi.
  Intressant att man när man inte gör något energikrävande inte finner någon energi att agera. Medans man när man är igång tycks klara mer och mer saker.




Bjuder på en liten bild i njutandets tecken. Korfu-08


Kommentarer
Postat av: Erik

David min underbara vän, du är en sann livscoach<3

2009-01-27 @ 20:25:38
URL: http://erockbastard.blogg.se/
Postat av: Martin-me-boken

The mind (famlar i blindo efter en lämplig översättning) kan närmast liknas vid en supersportbil. Man behöver varva upp ordentligt, köra på de låga växlarna, pusha hela tiden, för att få ut maximalt!

Jag är fulkomligt övertygad om att ordet stress inte har det minsta att göra med att man har för mycket att göra på en gång. Snarare så är stress sammankopplat med en känsla av att inte klara av det man gör.

Stress kan med andra ord uppstå lika lätt för att man har för LITE att göra, men har svårt att kontrollera överskottet på tid!

Väl rutet kompis, glöm dock inte av ett depåstopp då och då - det är ju obligatoriskt med 1000mila-service!

2009-01-27 @ 22:10:06
Postat av: Adam

Jävligt sygg bild,vem har gjort den?

2009-01-27 @ 22:49:20
URL: http://adam3.blogg.se/
Postat av: Jonas

Är WoW = power of momentum ?

2009-01-28 @ 09:45:28
Postat av: Jonas

Är WoW = power of momentum ?

2009-01-28 @ 09:45:48
Postat av: Kim

Fina fesken det du.



Jag vill se lite mer CCD (corrupt cop dave) här på bloggen. Visa lite mer av dina personliga kontraster. You can do it, bro.

2009-01-28 @ 21:25:23
URL: http://kimmalmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0