And the mind will take you there!

För er som sett The Secret så är begreppet "law of attraction" ingen nyhet. Det hela bygger på teorin om att man  drar till sig vad som helst i livet, likt en magnet, bra och dåligt, stort och smått.  Och detta med sin tankes kraft och genom att känna hur du verkligen uppnår det du vill redan innan det händer.

Detta är något jag funderat och brukat under en tid och denna morgon var inget undantag. Bestämde redan vid 6-snåret att jag innan jag somnar ikväll ska ha berört någon eller några, gjort den riktigt glad, vara trött men nöjd efter en aktiv dag och se fram mot nästa dygn!

Och inte hade väl klockan slagit förmiddagskaffe innan jag fick höra det:
- Du är en ängel!

Arbetsdagen flöt sedan på högeffektivt, inte på något jobbigt sätt utan mer inspirerande och lättsamt. Efter promenad hem genom ett soligt Stockholm, ett nystädat kök så börjar denna dag ta mer och mer formen av det jag ville att den skulle bli!


Summan av kardemumman är denna, DU bestämmer hur din dag kommer utveckla sig, för det bättre eller sämre. Inte mor, inte far, inte den sura tågkonduktören eller stressade kassörskan men, DU, DU  DU  DU!

Passar här på att verkligen rekomendera The Secret.







Kommentarer
Postat av: Henrietta

Hallå hej. Jag håller på att läsa boken just nu och har sett filmen. Jag vet att det funkar :) Så nu bestämmer jag att mitt träningspass kommer gå kanon i kväll =) Ha en trevlig kväll, det tänker jag i alla fall ha. Kram Henrietta

2009-03-05 @ 17:56:32
URL: http://henrihjerta.blogg.se/
Postat av: Skrot-Nisse

Du vet att det är Skrot-Nisse som bestämmer över hur dagen blir!

2009-03-05 @ 21:50:13
Postat av: David

Javisst äre så,skrot-nisse bestämmer över sin egen dag, om inte dip. östermalm kommer och könhalar honom!

2009-03-06 @ 06:46:06
URL: http://damaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0