Be your best!

Jag hade igår lite av en seg start på morgonen, en tillstånd som var allt annat än skinande och det mesta kändes ganska grått och segt! Men som den "feel good junkie" jag är försökte jag naturligtvis vända denna negativa loop!

Jag ändrade min kroppshållning, försökte fokusera på nya saker men bröt inte riktigt igenom förrän jag kom på något konkret att fokusera på. Någonstans bak i huvudet ekade frasen:

"Whatever you find in your hands to do, do it with all your might"




Med andra ord, oavsett om du är chef som sitter med företagets bokslut eller om du är plockare av böcker som mig så händer något speciellt när vi fokuserar på att göra uppgiften så bra som man bara kan! Så jag tänkte helt enkelt, "jag ska plocka denna listan SÅ BRA SOM EN LISTA KAN PLOCKAS!"

Och då, sköt energin iväg, då fann jag ett bättre driv under dagen och dessutom så fick jag också ett högre syfte med att vara där, att verkligen känna att man göra något bra är en sådan energigivare!


YTTERLIGARE en aspekt är att man visar vägen genom sitt agerande, man sänder ut ny energi till sina kollegor. För vi är ALLA ledare, ALLA kan visa vägen, ALLA kan vara en injektion av energi!


Som en vän så klokt sa:

"Man behöver inte den finaste titeln för att göra det bästa jobbet"




All the best


Kommentarer
Postat av: Andreas

Detta gjorde min dag idag. Igår hade jag en milt uttryckt bedrövlig dag på jobbet men på kvällen läste jag ditt inlägg och idag var toppen. Jag gick inför att leverera mitt bästa på varje uppgift och lyckades väl.



Till och med missödet igår löste sig idag pga av annan inställning.



Tack så mycket och fortsätt såhär. Du är inspirerande att följa David! Jag ser en ljus framtid stakas ut för dig. Se bara vad ett blogginägg gjorde för mig! Tänk vad du kan göra för människor face2face.



/Schweizarn

2009-11-12 @ 22:53:16
Postat av: David

Tusen tack! Du inser nog inte hur mycket de betyder!

Det ger mig ändlöst med energi!



2009-11-13 @ 19:15:32
URL: http://damaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0