SKRATTA OCH Lev LÄNGRE!

"Ett skratt förlänger livet" brukar det ju heta, och min underbara bror, som även tagit bilden nedan, berättade igår att han hade läst i en undersökning att:
Optimister kan leva upp till sju år i snitt längre än andra människor!



En liten skiftning var dag i syn på sin vardag, en liten skiftning var dag i att se lösning istället för låsning kan alltså ge dig i SNITT sju år mer än en människa med pessimistisk inställning! Bli riktigt duktig på att se möjligheter och oroa dig mindre så kanske du får 15 år extra, vad vet jag!
Ibland tror jag att vi är negativa av ren lathet, det är helt enkelt så mycket lättare att se det negativa och tycka synd om sig själv än att söka möjligheter, nya vägar och livets små guldkorn!


Jag uppmanar ödmjukast alla att vara en av de modiga själar som orkar leta, orkar fortsätta fast det ser mörkt ut att sprida ljus! Var en av de som föregår med extraordinärt exempel och representerar MÖJLIGHETER!


Stay Great


Kommentarer
Postat av: Josefine Axelson

Tack David! För fina, innerliga och pushande ord som skänker mig en frid som jag verkligen behövde påminnelse om ikväll.

2009-11-24 @ 21:52:26
Postat av: David

Tack snälla för feed backen!

2009-11-24 @ 23:00:15
URL: http://damaan.blogg.se/
Postat av: Tobias

Härligt att läsa när någon delar med sig av sin passion och andra kan hitta sin styrka i de ord du skriver, du e grym!

Be your best...

2009-11-25 @ 10:37:04
Postat av: jossi

Vilken underbar bild.... =)))

2009-12-06 @ 00:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0