Nyårs-dead line

Var på ett seminarie i Göteborg för några veckor sen som några av er känner till. Robin Sharma som var talaren för dagen delade med sig av sin visdom, historier och tekniker för att ta nästa steg i sin personliga utveckling.

Tänkte bara snabbt dela med mig av en fråga som han ställde.


- Vad måste hända dessa sista månader på året för att de ska bli de tre bästa hittills i ditt liv? Yrkesmässigt, privat, spirituellt...You name it!


Och boy-oh-boy, om det öppnade dörrar! Som man frågar får man svar, och ställer man en fråga så kan man inte undgå att på något plan svara direkt!






*Ta dig tid redan idag. Sätt dig med papper och penna, fundera, skriv ner!
*Sätt upp mål för dig själv.
*Fundera på vilka vanor du behöver starta/sluta  med för att uppfylla detta.
*Vad kan du göra redan nu för att sätta fart mot målet?




Det är så kraftfullt att bestämma åt vilken riktning man är på väg. När du slutar vara höstlövet som fladdrar fram och tillbaka i vinden och bestämmer dig.

BOOM! Det här är det jag satsar på! Detta är min väg! Sen händer något, du börjar plötsligt göra smartare val, både medvetna och omedvetna, du lägger tid på saker som ger långsiktig njutning istället för att kolla på den där reprisen av "Fresh Prince in Bel Air" för 311 gången!
Du märker, ibland först i efterhand, att du tog några steg mot ditt utsatta mål, att du drog till dig den där boken du behöver läser eller träffade den där personen som gav dig ett tips eller telefonnummer.





Ta grepp om livet annars tar det grepp om dig!



All the best!

Kommentarer
Postat av: f

Detta ska jag fundera över, för tillfället känns det som att jag inte vet vad jag vill och mest väntar på en bättre dag. Men tänk om man vill saker som är svåra att få? Som att skaffa ett förhållande. Kanske få en viss person som inte visar intresse.



Du skriver bra, keep up the good work! hugs



2009-10-06 @ 21:23:58
Postat av: David

Clearity is Power! Skriv ner exakt vad du vill ha.

Ställ bättre frågor. Det är en väldig skillnad på "Hur ska jag kunna få den här personens intresse" och " Varför är personen inte intresserad av mig?".

Om det skulle vara lätt att få riktigt värdefulla saker skulle ALLA ha dem, inte sant? Det är bara de riktigt hängivna som får vad de vill ha. Väldigt sällan får man guldmedalj för en silverprestation. Våga drömma, våga ge allt!

2009-10-06 @ 21:49:36
URL: http://damaan.blogg.se/
Postat av: Adam

gött o se att du är tillbaka på gamla vanliga bloggen. Du hör hemma här. Det är här du har skaffat dig ett "namn"!

2009-10-06 @ 22:28:04
URL: http://adam3.blogg.se/
Postat av: Adam

Love you bro!=)

2009-10-06 @ 22:29:42
URL: http://adam3.blogg.se/
Postat av: Kim, pappa, arkitekten

Brabra Dave. Keep it up!

2009-10-07 @ 08:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0