Visa ditt unika mervärde

En liten solskenshistoria från dagen.

Efter att ha hört Jim Rohn tala om att öka sitt värde på marknaden för att få mer betalt och växa yrkesmässigt och som person har jag funderat och funderat på vad jag skulle kunna göra för att stärka mina chanser på min nuvarande arbetsplats. Vilka kvalitéer har jag som ger ett mervärde? Vad är jag bra på? Vad intresserar mig?

Lägg där till att vår chef på arbetsdag nummer ett hade ett snack om hur man förhåller sig till sitt arbete, vilket kroppsspråk man har osv. Detta som jag faktiskt tänkt att jobba med full time i framtiden. Att vara en positiv influens för folk omkring sig, att göra det lilla extra, att leda och lyfta de andra i sitt liv!

Gissa om min hjärna plussade ihop ett och ett!

WOW!






Jag pumpade upp det mod jag behövde och gick fram till Stein som chefen heter och erbjöd helt enkelt min hjälp för att utveckla hela konceptet med kroppsspråk, jargong och ledarskap eftersom det är relativt färskt och outvecklat än så länge!
Jag bad inte om mer betalt, inga speciella förmåner. Jag vill bara ha erfarenheten och glädjen av att kunna förbättra arbetsplatsen.

Han skulle få en "golvarbetares" synvinkel och jag skulle få erfarenheten och glädjen att hjälpa.
Vi fann oss själva i en sk. "win-win-situation"!

Vi hade en givande och inspirerande diskussion varpå han skulle fundera över hur jag kunde inkluderas i processen.
Glad i hågen jobbade jag klart sista halvtimmen för dagen och var på väg hem när jag fick SMS från Manpower som meddelade att mitt kontrakt förlängts från sista oktober till 23e december!


Det var alltså inte svårare än så, jag hade visat att jag hade ett större värde än att bara kunna plocka böcker snabbt vilket gav respons direkt i form av en säkrad inkomst året ut. Vilket koncept!

Men det BÄSTA av allt är; Nu har jag FÅTT ett mervärde i jobbet, jag kan gå dit med ytterligare ett mål för dagen. Jag har med på några få minuter inkluderat MITT största intresse i mitt arbete!




Vad kan du tillföra till ditt arbete?
Vilka är dina största intressen?



Följ ditt hjärta, våga vinna, agera och njut av stunden!

Kommentarer
Postat av: Johanna

SÅ inspirerande, plötsligt känner jag mig redo att ta tag i ett och annat!

/J

2009-10-16 @ 08:31:24
Postat av: Anna

Wohoo, grattis!

2009-10-16 @ 10:24:49
URL: http://anna.meki.se
Postat av: Kalle

Du är vad vi i utvecklarkretsar kallar en EPIC WIN!

;)

2009-10-17 @ 00:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0