Morgonmotion

Sitter efter morgonträning och frukost och har den där goa känslan i kroppen. Känslan av att vara lugn och alert på samma gång. Att det är klipp i kroppen. Friskhet och vitalitet är ord som dyker upp också.


"Antingen lägger du tid idag på att träna eller så lägger du tid på att vara sjuk i framtiden"




Detta citat är jag något jag tror på, kolla omkring dig. Vilka är de personer som har mest energi och håller sig friska i en större utsträckning?

Finns det ett samband mellan de som har den där ständigt höga energinivån och hur mycket de rör på sig? Inte bara ren styrketräning utan allt, gång, skidåkning, simning, pulka-race? Vårt samhälle har inte samma nivå av fysisk aktivitet i jobben idag som för 100 år sen, så vi bör aktiviera oss på andra sätt!



För egen del tycker jag dessutom kreativiteten och inspirationen flödar bättre efter jag har tränat (detta inlägg är ett bra bevis på det). När blodet börjar cirkulera bättre och andningen går djupare och djupare ner mot magen så ger vi vår fantastiska kropp just den näring den primärt behöver. Syre. Och när vi andas bättre, ja då tänker vi bättre!


Och det är då här jag plockar fram en klassiker på bloggen:

"Motion creates emotion"


Så med detta vill jag ödmjukast uppmana du som läser detta. Om du vill må bättre, börja röra dig bättre!




Stay Great

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0