Leading without title

 Första dagen på jobbet gjord efter sjukskrivning, skönt att vara igång igen, träffa massa nytt folk och att få igång skallen. På väg hem hände något så härligt inspirerande. Mitt under ett stop på tunnelbanans gröna linje ljuder högtalarna:

"Välkommen till T-Centralen, le lite extra mot varandra idag, det här tåget går mot Vällingby"

WOW!
Mitt humör sköt i höjden och man såg medresenärernas mungipor lyftas. Jag kom genast att tänka på en av mina favoritförfattare Robin Sharma, vars slagord är "Led utan titel" dvs. att vem du än är så kan du göra ditt för att ge andra en så bra vardag som möjligt, göra ditt jobb så bra som möjligt, att visa riktningen för ett positivare samhälle med andra ord. Det spelar inte någon roll om det är Barack Obama som ropar ut Yes we can inför miljarder lyssnare  eller en lokförare som uppmanar alla på t-banan att le lite mer!
 
Alla kan göra sitt bästa med det dom har just där dom är!









 Så fundera över vad du kan göra på ditt jobb, din skola eller i din vardag för att förgylla andra människors vardag och i förlängningen din egen! Skriv nu i komentarfältet vad som var er bästa stund under dagen och ge mig ytterligare tillfälle att le!

Kommentarer
Postat av: kimpa

att köra "bulldoggen" på träningen med Arnesson slår det mesta :)

2009-02-03 @ 00:19:21
URL: http://kimpa.blogg.se/
Postat av: Erik

när jag läste det här. Det är något speciellt med glada t-baneförare

2009-02-03 @ 18:38:01
URL: http://erockbastard.blogg.se/
Postat av: Adam

Tjena!



In på min sida och fixa en invite till Spotify så blir alla glada i stockholm...

2009-02-04 @ 23:59:40
URL: http://adam3.blogg.se/
Postat av: martina

så säger dom aldrig när jag åker gröna linjen;)

2009-02-19 @ 21:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0