Saknad och inspiration,


Fick nu en galen längtan efter ett visst samtal. Personen nås inte på det gamla numret, utan finns snarare inom mig, som en riktlinje för rätt och fel, kärlek och omhändertagande.
 Sen farfar lämnade oss har tiden sprungit iväg och jag har alldeles för få gånger stannat upp och tänkt på honom även om han på något sätt påverkat de besluten man taget. Åke Andersson

Vi har alla de där personerna, förebilderna som vi ser som klassmänniskor.

Och klass var precis det han hade. Han var av den gamla skolan.

En riktig rättskaffens människa, som alltid, alltid, alltid gjorde sitt yttersta.

En karl som visade gränslös kärlek och som kollade på oss barn med glittrande ögon.

En varm medmänniska som alltid tycktes ha ett brinnande intresse för personen bredvid.





Och fast du de sista mötena blev sämre, och fast de sista andetagen var så tunga var det fortfarande de andra människorna som kom först! Det både gör ont och insprirer mig till tusen, man saknar men bygger samtidigt något som gör att man när morgondagen gryr kommer försöka efterlikna just ditt sätt att vara.  Du lever på riktigt kvar genom oss. . . 





Vilka personer har du lärt dig från?
Hur vill du göra din morgondag?


Kommentarer
Postat av: Emma

Fint David, mycket fint.

Varje tanke du sänder hörs, det tror jag på.

2009-06-24 @ 00:52:11
URL: http://virvelflicka.blogg.se/
Postat av: Adam

Jaaavel!

Den tog emot att lasa kan jag saga. Fint va de ocksa!

2009-06-28 @ 06:51:27
URL: http://adam3.blogg.se/
Postat av: Jossi

Va nästan så att jag fick en tår i ögat... Underbart skrivet David... =))

2009-06-28 @ 12:21:29
Postat av: Jakob

Bra!!!

2009-06-28 @ 17:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0