beslutens kraft och trygghetszoner

Promenerade för andra dagen runt på Södermalm efter jobbet. Tänkte att eftersom man nu bott här i drygt ett halvår så kunde det vara på tiden att se sig om. Jag kom iallafall fram till två saker under denna genomsnittsvenskens Robinson Cruise-färd.


Jag bestämde mig i förrgår för att se mig omkring mer i staden i fortsättningen. Så igår efter jobbet så tänkte jag att jag skulle gå en sväng för att få lite "frisk" Stockholmsluft och att jag skulle hjälpa mitt lag i den stegtävling vi har på jobbet. Att jag skulle se mig om var inte det primära det kom lixom som ett pluss i kanten utan att jag hade tänkt på det.
  Det verkar som att hjärnan tar dig dit du vill, även fast du inte aktivt tänker på det jämt. Som att man öppnar en intelektuell dörr för dig själv som ditt undermedvetna kan ta dig genom.



Det andra är att jag, under dagens spatserande insåg det kittlande i att se nya saker, att testa nya vägar och att bryta sig loss från den trygghetszon som man så lätt hamnar i. Så många gånger har jag tagit gröna linjen hem från jobbet, åkt till gymmet, pissat och gått och lagt mig i stort sett. Varför har jag missunnat mig själv denna charmiga stadsdel så många dagar?
  Detta gäller förståss i alla aspekter av livet, ekonomi, träning, kärlek mm. mm....

Uppmanar här med alla som läser att testa något nytt, något lite skrämmande. Lägg era vanor under luppen redan nu och fundera på om du inte gått på rutin lite för länge nu, fundera även på om du begrännsar ert liv och er utveckling!?


Avslutar med en underbar kväll i Grekland, fångad och behandlad av Adam

Kommentarer
Postat av: Anna

"Behandlad" av Adam? Jag ser två män framför mig, hur den mindre med noggrann och bestämd min och med varsamma händer lägger den sista finishen på en ansiktsmask gjord på kokosmjölk och gurka på den större mannens huvud...Haha, det är kul när man får vrickade bilder i huvudet :P

2009-03-12 @ 18:21:35
URL: http://anna.meki.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0