Kickstart my heart, brain and energy

Eftersom jag är av uppgfattningen att livet får det värde vi ger det och att det vi fokuserar på, blir vår bild av verkligheten har jag har under den senaste veckan anammat något jag plockat rakt av  från Tony Robbins. Han är en man av sann energi och kärlek till livet, så jag tänkte att det är dumt att uppfinna hjulet en andra gång!

 


 

Han kallar det sina "Morning Power Questions", och de är följande:

1.Vad är jag glad över i mitt liv nu?

- Vad med det gör mig glad? Hur får det mig att känna?

2.Vad är jag upphetsad över i mitt liv nu?

-Vad med det gör mig upphetsad? Hur får det mig att känna?

3.Vad är jag stolt över i mitt liv nu?

-Vad med det gör mig stolt? Hur får det mig att känna?

4.Vad är jag tacksam över i mitt liv nu?

-Vad med det gör mig tacksam? Hur får det mig att känna?

5.Vad njuter jag mest av i mitt liv nu?

-Vad med det njuter jag mest av? Hur får det mig att känna?

6.Vad är jag fast besluten att göra i mitt liv nu?

-Vad med det är jag fast besluten över ? Hur får det mig att känna?

7.Vilka älskar jag/Vilka älskar mig

-Vad är det som gör mig älskande? Hur får det mig att känna?

 

 


 

 

 

 

Jag kan inte beskriva vilken energikälla detta är, man sitter och skiner som en sol i slutet av de här frågorna. De har bokstavligen förgyllt mina dagar i och med att jag från stund ett hamnat i ett tillstånd där lycka och energi kommer innifrån och jag behöver inte vänta på yttre faktrorer för att må bra! Detta resulterar i att saker går min väg och jag också är kapabel att i större utsträckning ge andra energi och hjälp!

 

När vi lär oss att utvärdera livet på ett kraftgivande sätt kan ALLT bli till guld!

 

Men lita inte bara på att det jag skriver är sant...

PRÖVA DET!


Kommentarer
Postat av: sovereign

Du säger att man själv väljer hur man mår, vad man ska tänka på. Men hur styr du detta? Om minnen av någon som dött dyker upp? Någon som dumpat en? Känslorna är ju så starka att det blir svårt att bara tänka "oj vilken fin blomma jag har".



Och...jag uppskattar din härligt positiva blogg

2009-11-26 @ 17:47:32
URL: http://ssovereign.blogg.se/
Postat av: David

Först av allt,Tack för omdömet, det glädjer mig.

Som du säger så är naturligtvis tufft att komma över dödsfall eller att bli lämnad. Inget snack om saken, vi har väl alla varit där! Men det vi behöver inse är att hur vi reagerar i dessa situationer är inlärda beteenden, inte något som är genetiskt. Det är därför man i vissa kulturer har rena fester när någon dör, dom utvärderar helt enkelt döden ett mer kraftgivande sätt. Det jag tycker är att det finns plats för sorg och saknad men man måste vara vaksam på hur långt man låter det gå!

Hur kan man då sänka det negativa till mer en neutral känsla eller rent av se något positivt i det hela?

Det enklaste sättet är att ställa nya, kraftgivande frågor för att ändra fokus tex. Vilka underbara stunder hade vi tillsammans? Hur kan jag låta personens arv leva vidare genom mig? Vad har jag lärt mig av personen i fråga? Hade personen helst sett mig glad eller ledsen?



Om du/ni vill ha mer strategier för att snabbt ändra hur ni mår så är bara maila

2009-11-26 @ 21:33:22
URL: http://damaan.blogg.se/
Postat av: sovereign

Vad är din mail?=)



2009-11-27 @ 00:10:21
URL: http://ssovereign.blogg.se/
Postat av: David

[email protected] eller så addar du/ni mig på facebook så kan vi köra där över!

2009-11-27 @ 07:37:55
URL: http://damaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0