Busstankar

På Swebus buss mot den kungliga huvudstaden.

Här sitter vi alltså, två vänner och jag. En av dem sedan urminnes tider, då skridskor knöts av lätt svettandes föräldrar och då man räknade värdet på saker i tuggummisorten BUGG.
Den andra sedan flera år men med en helt annan bakgrund, vi fördes samman av en lärares tro och min nyfikenhet på det nya, okända.



Vad far jag då efter här?
Livets till synes små omständigheter som kan ha så stor inverkan på våra liv. De minsta saker, de minsta vanor som beroende på om de är av ondo eller godo gör en skillnad så otroligt stor på års sikt att vi inte kan föreställa oss det.
Jag fascineras av det där, en minut senare så hade man inte träffat personen som skulle öppna alla de där möjlighetens dörrar. Två steg innan och man hade inte lägga månader av energi på något oönskat.
Men vad kan man göra?
Mer än att ställa in siktet, klart och tydligt, känna hur man besitter oanade krafter och att hoppas av hela sitt hjärta. Att söka det goda i livet och bara hitta det där flowet där allt i universum tycks verka för ens bästa!




Detta var ett inlägg om "slump", attraktionskraft och att gripa de möjligheter som ges men som förblir osynliga om vi inte låser upp det undermedvetna genom att be om vad vi vill ha och inte vad vi är rädda för, berättar för oss hur svårt det är och att vi är för små för att lyckas!
Filosofins vindar blåser som ni märker



Stay great!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0