Kreativitet

Kände ett riktigt skrivsug såhär på söndagkvällen.

Vart lite snålt med uppdateringar det sista på bloggen, dels för att jag är i tagen att flytta tillbaka till Stockholm och lagt en hel del fokus på det och dels för att jag snart skall ändra formatet på mitt skrivande en smula.


Men, vad ska jag då skriva om idag?


Skulle kunna skriva om hur skönt jag nu insåg att det var att låta sin kreativitet flöda, att bygga upp den likt en muskel, att känna det där flodvågen av påhittighet och nyfikenhet komma över en!
Finns något kittlande med att ha en penna och blankt papper, där man kan teckna eller skriva ner små löjliga nödrim eller stora inspirerande idéer. Att ha ett instrument att jamma loss på, eller att sjunga om man gillar det! Att för den delen ha en ny uppdatering på sin blogg framför sig!
Man kan skapa för sig själv, och man kan skapa för att dela med sig av! Man kan skapa för att underhålla eller skapa för att förändra och förbättra den värld vi lever i. Möjligheterna är så många!



På tal om kreativitet och skapande så lyssnar jag nu på Lauryn Hills MTV Unplugged. Det kan jag starkt rekomendera för alla er som vill ha något riktigt soft feel good att lyssna på ikväll!


STAY GREAT!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0