MovingAround

Vart en del åkande den sista perioden i livet.

Fkp-Sthlm-Fkp-Sthlm-Umeå-Sthlm-Fkp/Gbg-Sthlm-Sälen-Sthlm och snart Fkp igen...

Och detta är faktiskt, precis så jag vill ha det just nu. Riktigt, riktigt glad över alla de vänner man har på olika ställen och allt nytt skönt folk man stött på samt allt skoj man fått uppleva. Jag kommer tillbaka till det igen, livet är relationer och de upplevelser vi får, känslorna när vi gör saker.










Den senaste helgen spenderades i Sälen, och känslan av att stå på ett par skidor vill inte släppa. Trots att jag kan räkna antal skiddagar på en hand de senaste sju åren så tog det inte många åk innan man hittade tillbaka till känslan, rytmen och motoriken från tävlingstiden igen.

Ljudet av skenor som skär, snön som skimrar och musklerna som vet, förstår och känner precis när det är dags att svänga, dämpa och släppa på! WOW!



Är det inte fantastiskt?


Jag som älskar beteendevetenskap och den personliga potentialen fascineras av detta och ser samtidigt möjligheten med det. När helst vi ska göra en prestation, ett jobb eller liknande. Se till att hamna i rätt tillstånd först och gör det du skall efteråt!


"First flow, then GO!"




För egen del försöker jag hitta rätt direkt när jag går upp genom att skriva, hur vill jag må idag? Vad vill jag göra? Hur vill jag vara?  På detta sättet agerar man i livet istället för att reagera på livet!


Med andra ord, man blir inte det där höstlövet som flyger dit vinden tar det utan man gör medvetna val och agerar därefter!



Det bästa av allt:

Tar ungefär 3 minuter av din tid när du väl fått upp rutinen på det hela!



STAY GREAT!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0