Helgsummering och Dilemma

David har drabbats av en mindre förstoppning i huvudet, vilket starkt påverkat hans insperation att skriva något tokroligt, får därför bli en liten sumering av helgen.

Fredagen: Jo, det var då så att Karl, Henning och Dessner hitta tillbaka till den lilla staden mellan de två bergen. Mycket trevligt! Pojkarna har ju letat sig bort och va därför ett par fina återseenden.
På fredagskvällen blev det likt de senaste andra fredagarna, slapparkväll på Mingan med och snack över några kalla.
Lördagen: Blev till en början lugn, slappade mest hela dagen och laddade för det som komma skulle!
Erik "Tajkon" Lidéns 20årskalas!
Det hela blev naturligtvis en toppenkväll, Henning, Berra, Haaga och jag startade lätt på min altan med lite öl och småprat, Berra utlovade redan då att en sk. "Björnfylla" kunde vara på väg.
Vid åttatiden vandrade vi lite halvrunda om tassarna bort till Lidéns mansion där vi umgicks i någon timme innan alla i taxi for upp till Mingan där det bjöds på mat och dryck. Med det var ribban för uttrycket "generositet" satt!
Kvällen avslutades givetvis på vårt älskade Terassen, som återigen (!!!) chockar och drar dit bra med folk!
Söndagen: Gick mycket lugnt till väga, mycket datatid, mycket McDonalds och Film+flöt! med Mårten, Henning och Lajden.



image10image11image12



Måste förresten återge de snabba svängarna som min yrkesmässiga karriär har tagit. Har ju som bekant varit på Volvo en vecka, ett ställe jag inte fick vara kvar på.
Skulle då istället börja jobba med pojkarna på Falbygdens Ost, var därför där idag och fick diverse information om hygien, säkerhet, ost och mycket annat.
SKÖÖÖNT, tänker då David som äntligen ska få lite struktur och rutin på sin vardag.
Neeeeejdå, 19.31 ringer (min) Lotta från Uniflex.
- Jag har ett uppdrag här som jag tror skulle passa dig!
- Jaaha?
- Natt på Autokaross i Floby!
*Åååhåå, NATT, tänker jag och blir halvt om halvt blöt i byxan*

Jag fick 30 minuter på mig att ta ett beslut om jag i den närmaste framtiden vill vara ostmästare eller montör.
Ost - Plåt, Ost - Hammare, Ost - Skruvdragare, Ost - Bulltpistol, Ost - Skruvstäd


Mannen i mig tog sedan ett viktigt beslut, klart som körvspá en ska bli montör!

Då har vi också lärt oss dagens läxa, ALLA vägar leder till Floby... samhället gud glömde


Kommentarer
Postat av: vera

david. floby är oändligt. större än du tror.

2007-10-16 @ 15:27:23
Postat av: vera

david. floby är oändligt. större än du tror.

2007-10-16 @ 15:27:43
Postat av: Emma

Flyby in my heart!

2007-10-18 @ 13:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0