så olika man kan vara..

Har den senaste tiden kommit i kontakt med människor som jag inte delar  ett piss med! Riktiga Hardcore small town folks!

Tror nog inte att det finns ett ställe på jorden jag inte skulle vilja se, allt måste ju ha sin charm, varmt, kallt, vått, torrt, något!

Dessa människor är av en helt annan kaliber, verkar som att deras värld slutar någonstans vid Varberg, det är nämligen dit man kan dra husvagnen, efter sin "sommarbil" från 79, riktig pärla!
Dom verkar gå där och slita på sitt jobb år ut, år in och aldrig fundera så mycket över vad som kunde varit!
"Va ju i Skeppsdalum i sômras, på deras kruusing, såg enna jävla finer cheva från 68!", kanske dom säger till varandra när dom står där i höstmörkret och röker sina gula Blend.

De tycks alltid eftersöka total kontroll på vad som sker, i samhället och med folk i deras närhet. För att uppnå detta så förser de varandra med information så som att "Börje-i-kvarna" har gjort si och "Bosse Bazooka" har gjort så. En fin "I´ve got your back, You´ve got mine-mentalitet" som tyder på att en klar teretorial ådra finns!
Man kan tänka sig att dom ibland funderar över att laga takoos, det där mexikanska som ska vara så gôtt! Men nej, får nog bli schweizare med kroketter och bôrnasås, det gillar ju Sverker!
Man kan tänka sig
att "fredagsölen" faktiskt är så god att den är värd att däck för på en tisdag, detta för att man ska jobba på lördagen istället för onsdagen.

jag fördömer ingen, alla är säkert  jättetrevliga, jag bara funderade lite....


image13

Kommentarer
Postat av: Danne

Redan fått nog av Autokaross?

2007-10-19 @ 17:13:36
Postat av: Anonym

Nej, absolut inte, jag diggar stället stenhårt.. bara satt och funderade en stund över våra olikheter

2007-10-20 @ 13:39:06
Postat av: Jens

Fan vad du var bitter då

2007-10-21 @ 16:55:48
URL: http://jensrundlof.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0