Ett otvunget liv

Gör inte så! Ät inte så! Va inte! inte inte inte...
Jag måste! Du måste! Vi måste! måste måste måste....

Två ord som får din energi att falla som ett höstlöv!
Varför präntar vi egentligen in dom i våra barn så att de för alltid kommer leva ett liv där de måste göra saker och berättar för sin hjärna vad de inte vill göra istället för att tänka på de saker de faktiskt vill göra!

Ändra ord och ändra ditt perspektiv.

"Jag måste inte städa, jag vill ha rent!"



Gör dig själv en tjänst och försök arbeta bort dessa två och ersätt dom istället med vill. Inte ett helt enkelt jobb eftersom man som sagt uppfostrats och levt hela sitt liv med orden i fråga. Men med ett klart mål och målmedvetenhet så kommer du nå ett liv med mer léenden och mening.

Men finns det inte några "måsten" så lämnar du enormt utrymme för ett liv där du har  och lever med dina val!
Ett liv där du kan ta dig precis dit du vill och kan vända och se situationer ur ett mer positivt perspektiv!

Ni som hört Kjell Enhager har hört det förut, för er andra.....Grattis till denna nyckel!


image72


"If it would be easy to get to world class, everyone would be doing it!"
Robin Sharma





Kommentarer
Postat av: cissi

lika smart som alltid va? :)
mitt lilla geni. puss!

2008-04-07 @ 22:35:11
URL: http://Cirre.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag VILL ge dig allt här i världen,
men mitt liv VILL jag dela med dig...

2008-04-09 @ 14:27:14
Postat av: Kim

vill inte vara den som bryter ett annars vattentatt system men jag MASTE verkligen skita och fizzer har slangt toarullen i duschen

2008-04-09 @ 17:02:14
URL: http://kimmalmgren.blogg.se
Postat av: Anna

Hej sötiskusin. Har läst din blogg med glädje hela vintern, nu är det dags för mig att återkomma också.

Jag vill att du aldrig slutar dela med dig av dina tankar, ok?

Ses vi på söndag? Saknar dig gånger 1000! KRAMAR!

2008-04-10 @ 20:01:22
URL: http://anna.meki.se
Postat av: Anonym

U P P D A T E R A
M E R A !

2008-04-11 @ 14:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0