På en resa

Sitter hos Dennis och Erik uppe i Oslo för tillfället efter en stunds runtstrosande i huvudstaden.

Vi känner väl alla hur skönt och viktigt det är att komma iväg hemifrån, se något annat än det man upplever varje dag, att träffa nytt folk och att växa i sin vardag!

Vart vill jag komma med detta?
Hur många av allt folk i världen ger sig ut på resor i sitt inre mot en bestämd destination?
Hur många av allt folk tar på sig fullt ansvar för de situationer de finner sig själv i och sin egen utveckling?
Hur många vågar sig ut på okänt vatten genom att rannsaka sig själv för att på andra sidan hitta ett bättre liv?


image92

Som erfarenhet av min inre resa lovar jag er, hur omvälmande det än må va (för det ligger ett arbete bakom det) så är det alltid värt det. Den energin man känner, den livslusten och det synsättet man får genom att målmedvetet styra sig själv mot ett mer positivt och lättare liv är helt fantastisk!

Var snäll och ge inte dig själv tillåtelsen att glida iväg över de förutfattade meningarnas och rädslands land och i samma stund glida ifrån det du en gång var, ett blankt blad redo att fyllas med all den kärlek och upplysthet som är tillgänglig för alla människor.




"Ett dåligt liv är precis lika jobbigt, krävande och fyllt med utmaningar som ett gott liv. Frågan är bara vad man väljer att lägga sin energi på"

Så nästa gång du tänker en tanke av negativ klang, fundera över varför, varför tänkte jag så här.?
Hur mycket energi och livsglöd vinner jag på att ägna mina tankar i den riktning?



"Vi blir just det som våra dominerande tankar säger oss"



image93



Anthony Robbins är ett sant föredömme och ett bevis på den mänskliga kapaciteten, kolla in!
www.tonyrobbins.com





Let´s Go Get It!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0