Dagens reflektion

Jag hade idag det underbara previlegiet att på arbetstid få gå undan en stund till en massös som kommer till jobbet två gånger i månaden. Med förväntansfulla steg gick jag iväg  för att få mig en timmes "må bra", mjuka upp och ladda om kroppen. Med avslappnande musik dovt spelandes och några tända ljus runt om i rummet knådades det sedan på för fulla muggar. Helheten i behandligen fick både kropp och själ av flyga iväg och när jag var klar hade jag nått en ny höjd av lugn och tacksamhet inför omvärlden.

Många underskattar nog det hela med att ta hand om sitt tempel, sitt hem, sin kropp. Men sanningen är enkel, en misskött kropp med dålig energi ger sämre tankar som leder till sämre handlande. Och sämre tankar leder i slutändan till en sämre kropp där stress och sjukdomar får härja fritt så står man där i en negativ spiral där livet är i kontroll i stället för att man själv sitter vid spakarna. Prova att ta en massage, det kan vara det bästa du upplevt på veckan.

Låt kropp och själ få en stunds avslappning






Att massösen och jag sedan hade ett underbart trevligt utbyte trots vår stora åldersskillnad leder mig in på dagens andra reflektion. Människor som du funkar sjukt bra tillsammans med finns överallt och kemin som infinner sig överskrider ålders, köns-och rasbarriärer. Så prata mer, ta kontakt, kanske möter du din nästa soul mate, bästa vän eller affärspartner i kön på ICA eller under en stunds massage. Eller är det tipset eller idén som kommer förändra ditt liv som ligger gömd i en ouppnad konversation?







Lev nu väl


Kommentarer
Postat av: Netta

Kloka ord David. Jag håller med dig! Henrietta

2008-11-06 @ 21:28:26
URL: http://henrihjerta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0