En klagofri värld

Fick för några dagar sen en utmaning av min vän Tobias Qvist som med all säkerhet kommer förändra livet för mig och för alla andra som antar denna chans till ökad medvetenhet i hur man pratar och därmed kommer märka ökad energi, glädje, friskhet och bättre relationer.







Utmaningen kallas AComplaintFreeWorld.org och innebär helt enkelt att man under 21 dagar inte ska klaga, gnälla eller kritisera. För att konkretisera konceptet så använder man sig av det armband som man kan beställa på grundarnas hemsida (det funkar lika bra med ett gummiband eller annat armband). Om man kommer på sig själv med att klaga så byter man arm på armbandet och börjar räkna om dagarna!


Detta är en process som tar i snitt 4-8 månader att klara av. Anledningen till att det är just 21 dagar är att det antalet sägs vara den magiska gräns som krävs för att skapa en ny rutin.


Jag har redan på 3 dagar fått byta arm flera gånger och jag märker i takt med det att medvetenheten ökar i hur jag talar och vad jag låter passera mina läppar. En hel del av det vi säger är rent onödigt att yttra kan ses som ljudlig förorening!




Kan detta vara något som skulle kunna ge dig ökat välmående?

All den tid som klagandet stjäl från din vardag, skulle du kunna göra något bättre med den?

Jag vet att det kommer göra just detta för mig!



Stay Great




Kommentarer
Postat av: sovereign

Intressant! Kanske skulle man testa det. Men ibland tänker jag att det kanske är bra om man får ut det man tycker är jobbigt dvs får klaga?

2009-12-27 @ 11:05:12
URL: http://ssovereign.blogg.se/
Postat av: David

Finessen med denna utmaning är att i takt med att du slutar uttala dina klaganden så minskar också de klaganden som du tänker!

Jag tycker dessutom att var sekund vi lägger på att klaga eller tycka synd om oss själva är en stöld från den tiden vi kunde haft till att förbättra kvalitén på vårt leverne och hitta lösningar på de utmaningar vi ställs inför!

2009-12-27 @ 14:52:04
URL: http://damaan.blogg.se/
Postat av: Ewa, Lewa & Lära

Hej!

Jag håller på att sälja in en svensk variant av A complaint free world - En klagofri värld® !

Säljer i första hand föreläsningar, där armbandsutmaningen ingår som ett "verktyg" att ta med efteråt, men jag säljer även armbanden till dem som vill utmana sig själva utan att gå på någon föreläsning.

Intresserad? Kolla gärna min hemsida http://www.lewalara.com !

Jag äger det svenska varumärket för såväl En klagofri värld® som En gnällfri värld®, men samverkar gärna med andra som vill vara med och sprida budskapet om silikonarmbanden som kan förändra livet.

Har även tänkt skriva en bok i ämnet när jag fått ihop ett gäng berättelser som kan inspirera, så om någon vill dela med sig är ni välkomna att höra av er! En bra berättelse leder till att man får boken när den kommer ut!

2011-01-20 @ 00:02:55
URL: http://www.lewalara.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0