Nya frågor


Vem vill du vara? Hur vill du att folk ska tala om dig? Hur vill du påverka din omgivning?


Stora frågor men som man innerst inne vet svaren på. Och när vi vet svaren....Gör någonting åt saken då!

Det är så lätt att man rycks med i något man inte känner passar en själv, något som ligger så långt bort från ens egenbild att man börjar känna sig vilsen. Det är då det är dags och stanna upp och fundera på, Är jag verkligen på rätt väg nu?

För som Robin Sharma skrev i sin bok "Munken som sålde sin Ferrari"

- Det är ingen mening med att bestiga sitt eget berg bara för att komma till toppen och inse att man valt fel berg.


Question:
How high does a tree grow?


Answer: 

AS HIGH AS IT CAN! DID YOU EVER HEAR OF THE TREE WHO GREW HALF AS TALL AS IT COULD?


För mig handlar det om att vara en kvalitativ människa, vilket jag verkligen inte är alla gånger, men att göra det man ska så bra som bara möjligt. Att man hittar den där extra pushen i sig själv, tar sig lite längre, kämpar lite hårdare, lägger lite tid till, går den där extra milen. 

Denna inställning tog jag med mig till mitt nya jobb, men för att få det mer konkret för mig själv tänkte jag på alla de timmar jag lagt på idrottsanläggningar runtom i Falköping, alla timmar innan, under och efter träning, allt det engagemang man lagt ner. Nu får Crumpler bli mitt "nya IFK", tänkte jag.
 Där jag kommer tidigare och går senare, för att investera i min egen dag och min egen framtid på samma sätt jag la alla de där timmarna för att träningar och matcher skulle bli så bra som möjligt.


"Whatever you find in your hands to do, do it with all your might"


Jag vill vara en person som pushar andra, får andra att må bra och får andra att hjälpa sig själva, eftersom det är det livet till syven och sist handlar om, att hjälpa sig själv, att bli sin egen lyckas smed, att hitta den inre drivkraften! 



Fridens


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0