Oslo-Sthlm

Vaknade denna morgon i Oslo, satte mig på ett tåg en kort stund. flög, åkte tåg en kort stund igen och VIPPS!

Så var jag i Stockholm.





Ingen big deal egentligen kanske, inget som jag är först i världen med att göra. Men det är ju fantastiskt smidigt! Med risk för att bli Will Smith-insöad så måste jag ändå nämna det han säger i en intervju jag såg.

"Är det realistiskt att gå in i ett rum, trycka på en knapp och få ljus? NEJ, det är orealistiskt! Är det realistiskt att flyga 10 000 m över marken i en cylinder? NEJ, det är orealistiskt, men tack vara bröderna Wrights orealistiska tänkande så kan vi göra det!"





Så med det vill jag bara säga, våga sätta upp stora mål, våga vara den tappra själ som lever helt för sitt mål, våga måla upp oreaistiskt höga mål! 

Och om du skulle tveka eller fastna i ditt drömande, lös det med denna enkla fråga:

- Vad skulle mod göra här?


Varför ska du leva mindre än det du kan?





Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej David!

Jag hittade till din blogg av en slump för ungefär ett år sedan, tyckte den var bra och har följt och inspirerats av den sedan dess. Under lång tid hade jag problem med min självkänsla, jag hade ångest och mådde i perioder riktigt dåligt MEN så en dag så slog det mig det är ju JAG som skapar dessa "tankemonster" och det betyder att JAG kan ta kål på dem, så genom att slå ifrån mig de negativa tankarna genom att fokusera på att det är MIN hjärna, JAG bestämmer vad som ska finnas däri! (det låter kanske lite sjukt) ... Genom ditt bloggande hjälpte du mig till insikten att jag, liksom de allra flesta är en ofullkomlig men ganska underbar, unik individ som förtjänar att må bra... det här blev en väldigt lång kommentar med tanke på att det jag egentligen bara ville ha sagt är Tack!

2009-11-02 @ 19:07:09
Postat av: David

WOW! Tackar ödmjukast för den underbara kommentaren! Nu har du gett mig energi och drivkraft för att fortsätta och jag sitter med ett leende från öra till öra! TACK

2009-11-02 @ 19:44:45
URL: http://damaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0