Friday Night

Sitter i min säng, eller Ola och Åsas soffa om man så vill, med en kopp te och täcket runt axlarna. Frusen efter hemresan från Karl som innebar byte av buss så är det så skönt att få värma sig.

Under väntetiden såg jag ett klipp med Robin Sharma där han pratar om sin kommande bok "The leader who had no title". Gillar hans filosofi så otroligt mycket, alla är ledare, alla kan vi ta absolut ansvar för vår egen utveckling och för att hjälpa andra med att få en bättre vardag.





Det spelar ingen roll om du är golvsopare, står i 7eleven eller är VD på något stort företag. Vi har alla förutsättningarna för att le, för att göra vårt jobb till en konstform och därmed vinna förmågan att lämna folk bättre än vi fann dem!

Vi har alla chansen att ställe rätt frågor så som: Vad kan jag ge idag?
Hur kan jag gå den där extra milen idag?
Hur kan jag få mina kunder/kollegor lämna mig och tänka "WOW!?"


Ett bra exempel på ledare är en tjej jag läste om idag som ingrep mot en far som misshandlade sin son på tunnelbanan, hon övermannade pappan och tillkallade polis. Hon visade därmed att det fanns något större än henne själv och hon växte när hon bara lät sin naturliga ledarinstikt tala och handla!




Uppmanar er ödmjukast att gå ut och öva!
Hur kan vi ge mer?
Hur kan vi le mer?


Stay Great



Kommentarer
Postat av: Henke

Jag ställer mig i ledet och håller med! Jag blir alltid lika glad när jag möter människor som gör sitt jobb "proffsigt", som tunnelbanechauffören som säger det där lilla extra i högtalarna:) Hoppas på frekvent uppdatering framöver!

2010-02-01 @ 11:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0