Mellan två..

Ja precis som Segemyhr uttryckte det så är jag nu mellan två jobb och mellan två huvudstäder.

Sitter nu hemma i barndomshemmet efter ett osloäventyr som avslutades snabbare än beräknat och innan ett återflytt till Stockholm som är lika oväntat som som spännande.

Knappt fem månader bodde jag i Oslo men hann träffa väldigt mycket trevligt folk, och några guldklimpar som kommer finnas med lång tid framöver!



Lägg där till alla gamla vänner som man haft en underbar tid med!


Tack till er alla!









Jag lade märke till en öppenhet i Oslo som liknade den som fanns i Malaga när jag bodde där. En välvilja och en lätthet i att skapa nya umgängen finns. Tror det handlar om att folk vet att de ska vara där under en begränsad tid och därför kan slappna av mer, därför släppa in folk mer på livet. Man är dessutom inte i sin "hemmamiljö" och kanske därför ser sig om efter nya medresenärer under en del av sin livs resa.


Kan vi inte alltid vara sådär?
Kan vi inte alltid leva som att vi bara är EN stor energi?


Jag säger inte att jag lever så, jag säger inte att jag alltid är i närheten av den filosofin! Men det är väl därför dags att lära av läxan och i framtiden vara mer öppenhjärtad.



Stay Great




Kommentarer
Postat av: Henke

Härligt inlägg:)

2010-01-25 @ 08:36:15
Postat av: sovereign

Jag håller med och försöker själv tänka på det:) Är ju så roligt att lära känna nya människor! Fast jag har en tendens att vara lite "rädd" för nya då det är svårt att veta deras syfte. Finns ju en del människor som inte är ute efter goda gärningar..



2010-01-25 @ 18:18:30
URL: http://ssovereign.blogg.se/
Postat av: Mia

Mycket fint skrivet inlägg Dave. Jag är så enig med dig. Jag önskar att alla kunde vara lite mer öppna. =)

2010-01-25 @ 23:57:04
URL: http://pilavdzic.blogg.se/
Postat av: N/A

fan va stort att få vara med på bild på din blogg :)



hoppas du har det grymt bra i sthlm och att du kommer hit och hälsar på snart!



YEEAH

2010-02-15 @ 23:24:32
URL: http://www.jobsafe.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0