Lördagstankar

Riktigt otight med uppdateringar det sista, medveten om detta. Har nog helt enkelt inte varit inspirerad nog det sista... Vad an detta?

Jag vill ju vara inspirerad!
Jag vill ju vara energized!

För det första har det varit en del på jobbet, mycket nytt som jag inte haft riktigt koll på sen tidigare, många arbetstimmar och halvdåligt med sömn. Dessutom har jag i allt detta varit slarvig med kost, och framförallt vätska.

Vatten gör sådana otroliga saker för energinivå, på ditt tänkande. Drick ett riktigt "bra" vatten och det riktigt känns hur saker och ting klarnar, hur man renas!






Om man nu ska ha vad man själv vill kalla en "feel good-blogg" då är det väl ganska väsentligt att man mår bra för att kunna förmedla denna känsla! Man bör helt enkelt "walk the talk" som det så fint heter.

Detta blev oerhört medveten om igår när jag träffade en vän med samma intresse som frågade hur det var fatt, vart är energin? sa hon.


En mycket bra läxa här. Det är väldigt lätt att hålla uppe rutiner och spela sitt A-game när man lugnt seglar framåt utan yttre tryck. Men det är när det blåser, när det blir lite obekvämt, som det avgörs vilka som kommer lyckas med det dom vill och ta de där extra stegen!

Dessutom bör jag i framtiden vara mer klar på, vad är mina bra rutiner? Vad är de få sakerna jag bör få en dos av var dag för att må som allra bäst? Och när man väl kartlagt detta, då har man ju ett aktivt val. Vill jag må bra i det långa loppet eller ej? Clearity is POWER!


Så, nu har jag ventilerat lite tankar kring detta och i denna svacka hittat något lärorikt! Härligt!!





En underbar helg till alla och

Stay Great!




Kommentarer
Postat av: Anna

Så sant så sant kära kusin, att vara stark och må bra när allt rullar på är inte svårt, men som du säger gäller det att ha ett lugnt inre även när det stormar. Men tänk vad mycket du lärde dig på denna veckan du hade det lite tuffare, alltså kan det vara bra att inte alltid vara på topp, och viktigt att inte klanka ned på sig själv heller, när man inte riktigt når upp till sin maxnivå. Cyklar man aldrig den tuffa vägen upp för backen kan man heller aldrig njuta av den härliga nedvägen =)



Fred och kärlek till dig.

2010-03-06 @ 13:22:55
URL: http://anna.meki.se
Postat av: Henke

We are what we repetedly do.

Therefor, excellence is not an act, but a habit.

- Aristoteles



Stor kram till dig kompis, jag längtar tills du kommer tillbaka till stan nästa vecka!

2010-03-13 @ 17:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0